وكيل مهريه خوب در تهران چه ويژگي هايي دارد؟
نوشته شده توسط : ابراهیم مشهدی

 
 

وكيل مهريه خوب در تهران چه ويژگي هايي دارد؟
وكيل مهريه يكي از وكلايي است كه به شما كمك مي كند تا در سريع ترين زمان ممكن مهريه خود را به صورت قانوني دريافت كنيد. مهريه مالي است كه در زمان عقد به مال زن مي رسد. اين پول مي تواند سكه بهار آزادي، زمين، خانه و يا چيزهاي ديگر باشد و در هنگام ثبت مهريه در هنگام مطالبه يا در خواست آن لحاظ شود. در زندگي زناشويي ممكن است مواردي پيش بيايد كه زن براي دريافت مهريه خود اقدام كند. گرفتن مهريه در هر دو صورت عندالمطالبه يا عندالمطالبه، احكام خاص خود را دارد. فقط با مشاوره با بهترين وكيل مهريه در تهران كه عالي و متخصص است مي توانيد راه دريافت جهيزيه را تسهيل كنيد و زودتر به آرزوي خود برسيد.

ويژگي هاي بهترين وكيل مهريه در تهران
وكلا زيادي در شهر تهران فعاليت مي كنند اما آنچه در زمينه دريافت مهريه حائز اهميت است انتخاب وكيل در زمينه مسائل خانوادگي از جمله مهريه است. قطعاً وكلايي كه در امور خانواده تخصص دارند نسبت به ساير وكلا از دانش و تجربه بيشتري برخوردارند.

آنچه يك وكيل پايه مهريه را از ساير وكلا متمايز مي كند تسلط كافي به قوانين مربوط به مهريه است. او بايد اطلاعات كافي در مورد قوانين حمايت از خانواده داشته باشد تا بتواند به درستي حقوق موكل خود را پيگيري كند.

نكته ديگري كه بسيار مهم است تسريع در حل مشكل است. وكيل مهريه بايد توانايي استفاده از پرونده هاي حقوقي را داشته باشد تا پيگيري هاي مورد نظر را سريعتر انجام دهد و در اسرع وقت به مرحله نهايي برسد. قطعا داشتن تكنيك بيان قوي و توانايي نوشتن بالا مي تواند در موفقيت يك وكيل موثر باشد.

چگونه يك وكيل مهريه خوب انتخاب كنيم
توصيه مي شود قبل از عقد قرارداد با وكيل مهريه از سوابق و تجربيات وي اطلاعات كافي كسب كنيد. يك وكيل خوب براي مهريه بايد داراي پروانه وكالت باشد. تبليغات به تنهايي نمي تواند دليل خوبي براي انتخاب وكيل باشد.

در انتخاب وكيل، جنسيت را ملاك قرار ندهيد، وكيل زن يا مرد، اگر تجربه كافي داشته باشند مي توانند به خوبي از حقوق شما دفاع كنند.

در مواردي پيش مي آيد كه افراد به دليل اينكه احساس مي كنند تجربه بيشتري دارند به دنبال وكلاي مسن تر مي گردند، مسلماً درست است كه وكلايي كه سال ها در اين زمينه فعاليت مي كنند تسلط و تجربه بيشتري در موضوع دارند، اما وكلاي جوان نيز به دليل تحصيل و اخذ مدارك عالي از طريق مراكز علمي و دانشگاهي مي توانند به خوبي و با تسلط كافي از شما دفاع كنند.

مزيت انتخاب وكيل متخصص مهريه
شايد گرفتن مهريه در ظاهر بسيار ساده به نظر برسد اما اگر همسرتان با پرداخت مهريه موافقت نكند دچار مشكل مي شويد و تنها فردي كه مي تواند مشكل شما را به راحتي حل كند يك وكيل مجرب است.

قطعا در دريافت مهريه بدون رضايت همسرتان با مشكلات زيادي مواجه خواهيد شد و بارها بايد به دادگاه مراجعه كنيد. اما با داشتن وكيل نيازي به پرسه زدن در راهروهاي دادگاه نيست، وكيل مي تواند بدون حضور شما در دادگاه از حقوق شما دفاع كند.

راه هاي زيادي براي دريافت جهيزيه وجود دارد كه ممكن است اطلاعات كافي در مورد آنها نداشته باشيد، اما يك وكيل متخصص جهيزيه به خوبي با آنها آشنايي دارد و شما را در مسير درست راهنمايي مي كند. يكي از راهكارهايي كه وكيل مي تواند براي دريافت مهريه انجام دهد، توقيف اموال زوجين است. با ارائه دادخواست توقيف مي توانيد زودتر به خواسته خود برسيد.

همچنين اگر همسرتان تقاضاي نفقه كرده است اين وكيل مهريه است كه با ادله موجود مي تواند دادخواست نفقه را رد كند و حتي در مواردي اين وكيل است كه مي تواند با منع از خروج همسرتان از فرار او جلوگيري كند. . پرونده را پيگيري كنيد.

هزينه وكيل براي گرفتن مهريه چقدر است؟
بعد از اينكه مطمئن شديد وكيل با تجربه است، مي توانيد در مورد هزينه هاي وكالت با او صحبت كنيد. معمولاً حق الوكاله وكيل مهريه شامل مشاوره، تنظيم اظهارنامه، دادخواست و قبض مي باشد. بنابراين نمي توان براي دريافت مهريه حق الوكاله ثابت در نظر گرفت.

از آنجايي كه معمولاً حق الوكاله جهيزيه كم است، معمولاً مبلغي با توافق موكل و وكيل تعيين مي شود. معمولا توافقي كه براي وكالت مهريه در نظر گرفته مي شود درصد معيني از كل مهريه است. البته نمي توان رقم خاصي را در نظر گرفت كه چند درصد از مهريه به وكيل تعلق مي گيرد. اصولاً براي حق الوكاله براي اجراي مهريه فقط توافق بين موكل و وكيل تعيين كننده ميزان حق الوكاله است، بنابراين هزينه حق الوكاله وكيل مهريه براي افراد مختلف مي تواند متفاوت باشد.

فقط در صورت عدم توافق بين موكل و وكيل بايد طبق تعرفه اي كه براي وكلا در نظر گرفته شده عمل كرد. لذا كليه موارد اعم از مشاوره، تنظيم اظهارنامه، دادخواست، قبوض و ساير هزينه ها به صورت جداگانه محاسبه خواهد شد.





:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 آذر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: